duminică, 21 decembrie 2008

Ocupata .... este cuvantul care-l spun cel mai des mai nou . Dar .... am realizat ceva frumos , un loc in care sa te simti ca acasa in Romania , un loc unde se aduna lumea sa mai auda zvonuri noi , muzica romaneasca , o vorba in limba romaneasca sau pur si simplu sa manance papanasi , si-mi sunt dragi toti care vin la SARMALE , oameni simplii , curiosi , prieteni sau doar plictisiti, toti pleaca zambind ,din negrii straini fiindu-ne deja prieteni .
Cu bune cu rele , am deschis restaurantul romanesc si acum suport consecintele : nu dorm suficient , nu mai am timp de mine , nici macar de cumparaturile de Craciun .... poate anul asta mosul o sa intarzie sa vina pe la cei dragi , dar v-a venii cu siguranta .
....si odata cu deschiderea si primele probleme , si anume gustul mancarii , ce altceva putea sa fie ? 1 la mana - bucatarul care e japonez
2 mancarea care e din transilvania ( eu fiind din Cluj )
si anume problema este ca : Takeshi bucatarul , inca nu a prins gustul adevarat al manacarii plus ca este prins intre ciocan si nicovala sa faca mancarea pe gustul japonezilor si al romanilor , ceea ce sa fim seriosi este foarte diferit . Eu le zic sa faca mancarea sa fie ca a nostra iar ei imi spun ca japonezii nu o sa manance daca facem in felul asta mancarea si ca sa intelegeti va dau un exemplu : salata de vinete , cea mai banala reteta pe care o stie orisicine este cu ceapa , dar ceapa ar trebui bagata la mixer sau la procesor ca sa nu se simta , dar japonezilor le place mai mult daca simt ceapa intre dinti ( dupa parerea japonejilor ) iar mie sincer nu-mi displace dar clientilor romani ..... si aici astept parerile voastre .... ce ati face daca ati fi in locul meu ?
cat despre ciorbica , la mine se face intr-un fel prin alte locuri in alt fel , renumita vorba : cate case , atatea obiceiuri ..... dar cand deschizi un restaurant vrei ca totul sa fie pe gustul fiecaruia si ii intrebi pe clienti daca le place si toti zic : da , dar mi-ar placea mai mult asa sau asa .... si aici intervine problema fiecare zice altceva , fiecare client vrea manacarica in felul in care-i place lui , in felul in care a mancat acasa , in felul cum ii gatea mamica cand era in tara .... si eu incerc sa-i inteleg pe toti si din suflet imi doresc sa le fac pe plac dar nu reusesc sa ma impart in zeci de mii de parti . Imi pare rau pentru cei pe care-i dezamagesc dar sincer nu stiu cum sa fac sa fie bine ...
pot sa promit un singur lucru , ca am sa va ascult parerile unul cate unul si am sa incerc sa fac mancarica din ce in ce mai buna , dar acordati-mi timp ca sa-mi dau seama de nevoile fiecaruia . Ajutati-ma sa va inteleg , atat va cer .

3 comentarii:

  1. Eu cred ca, in ce-i priveste pe romani, mancarea ardeleneasca are succes sigur, mai ales ciorbele ardelenesti, care-s mai mult decat bune (imi ploua in gura gandindu-ma acum la ciorba de porc cu tarhon)... Cat despre ceapa crantanitoare din salata de vinete, nu stiu daca e chiar o problema, pe multi i-am auzit spunand ca le place asa (si nu erau japonezi). Si apoi clientii pot fi intrebati inainte de a li se aduce salata la masa... vreti ceapa asa sau asa? Oricum, mult succes! Si mie mi-ar placea sa am un restaurant sau sa lucrez intr-unul, dar se pare ca mai am de asteptat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu intotdeauna cand fac salata de vinete nu dau ceapa la mixer si asa am mancat si in tara in familie si pe la prieteni.Poti s-o tai marunt marunt sau eventual sa lasi clientii sa opteze cand le iei comanda.
    Craciun Fericit !

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult pt comentarii si binenteles pentru incurajari, am sa va mai tin la curent cu ce mai e nou prin Sarmale. Va doresc un an nou cat mai fericit .

    RăspundețiȘtergere